داره صبح میشه (1394)

87 دقیقه ، مناسب برای تمام سنین
محصول کشور: ایران
تاریخ اکران: 1394/07/04

این فیلم چهار اثر موازی و در عین حال در هم تنیده است که در جاهایی از داستان با یکدیگر مرتبط می‌شوند. داستان فیلم از یک شب مهمانی «گلی» و «سامان» آغاز می‌شود. آن ها درست یک شب قبل از ازدواجشان تصمیم می‌گیرند مهمانی دوستانه ای ترتیب دهند. اواخر مهمانی و در جمعی صمیمی‌تر بازی به راه می‌اندازند و همین امر بهانه‌ای می‌شود برای ورود به قصه خانواده‌های دیگر. این فیلم اولین تجربه سینمایی «یلدا جبلی» است.

این فیلم چهار اثر موازی و در عین حال در هم تنیده است که در جاهایی از داستان با یکدیگر مرتبط می‌شوند. داستان فیلم از یک شب مهمانی «گلی» و «سامان» آغاز می‌شود. آن ها درست یک شب قبل از ازدواجشان تصمیم می‌گیرند مهمانی دوستانه ای ترتیب دهند. اواخر مهمانی و در جمعی صمیمی‌تر بازی به راه می‌اندازند و همین امر بهانه‌ای می‌شود برای ورود به قصه خانواده‌های دیگر. این فیلم اولین تجربه سینمایی «یلدا جبلی» است.


روز از نو روزی از نو

داره صبح می‌شه فیلمی است که برای اولین بار در بخش هنر و تجربه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.در این فیلم رویا نونهالی و مهدی احمدی و رعنا آزادی ور و بابک کریمی و ایرج شهزادی و.. به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شده است ۳:محتوای داستانی: قصه چهار خانواده با راز های در هم تنیده‌شان را در یک شب تا صبح روایت می کند، قصه عشق و بحران رابطه، قصه راز هایی که سالها مدفون شده و امشب وقت دوباره عیان شدنش است ۴:فیلم از نگاه یلدا جبلی و رویا نونهالی :یلدا جبلی: فیلم «داره صبح میشه » روایتگر چهار اثر موازی و در عین حال در هم تنیده است که یک شبه با هم به روی کاغذ نیامد. این قصه ها در امتداد هم هستند و در جاهایی به هم گره می خورند. فیلمنامه کاملاً دیالوگ محوراست و جاذبه ی فیلم هم به ارتباط و دیالو گهای میان شخصیتهاست. این فیلم نیازمند مخاطب با حوصله و با هوش است که با قصه همراه شود. از اینکه این فیلم در بخش هنر و تجربه پذیرفته شد، احساس خوشایندی دارم. این فیلم احساسات و عواطف از یادرفته در سینما را برای مردم یادآوری می کند. رویا نونهالی: این فیلم به تماشاگر با حوصله نیاز دارد که در دنیای امروز بسیار کم اند. آدم هایی که دنبال کارهای ویژه بروند. « داره صبح میشه » فیلمی است که مخاطب خاص دارد؛ اما در کنار آن مخاطب عام را هم جذب می کند. هر کس این فیلم را ببیند از این پس فیلم های جبلی را دنبال خواهد کرد ۵:باید بدانید:شعار فیلم: «هر وقت چیزی را داری و باز دلت برایش بتپد، آن عشق است. » شاخصه: «داره صبح می شه» یکی از فیلم هایی است که تمام مخاطبان را جذب می کند. بازی های متفاوت وقصه ی فیلم که در مورد قضاوت، تصمیم و عشق است که در این روزها کمرنگ شده است ۶:جایزه دریافتی : یلدا جبلی کاندیدای سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای بهترین فیلم بخش هنر و تجربه ۷: سینماپرس: یلدا جبلی کارگردان جوان سینما که اولین فیلم سینمایی اش با عنوان «داره صبح میشه» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده رفته است در مورد جدیدترین فعالیت خود اظهار داشت: جدیدترین فیلمم ساختاری کلاسیک دارد و تابع سینمای قصه گو است؛ ترجیح می دهم که در این فضا ماندگار شوم. ۸:مقدمه و پیش گفتار : قبل بررسی فیلم داره صبح میشه بد نیست نگاهی به جمله عجیب و غریب یلدا جبلی در مقام فیلمنامه نویس و کارگردان اثر داشته باشیم من سوالم از خانم جبلی این است که کجای داستان و قصه شما مفاهیم کلاسیک خوابیده است ؟اصلا قصه چقدر در داستان شما نقش مهمی ایفا میکند ؟سینمای کلاسیک یک سینمای پر المان و قاعده مند است متاسفم که باید کلام شما را رد کنم و بگم کار شما فقط خرده پیرنگ است و خط داستانی خیلی حرفی برای گفتن ندارد بد نیست در مصاحبه های اینچنینی کمی دقت در مباحث کلامیتون داشته باشید اما بعد همه این صحبتا بیاییم سر قصه ببینیم قصه چی بود ؟ خب داره صبح میشه یک قصه چهار اپیزودی است که روایتگر چهار زندگیست که به نوعی با هم در ارتباط هستند به نو عی میشه گفت ایدویولوژی یلدا جبلی در این کار که به نوعی میخواد روی زیست زنانه تمرکز داشته باشد حول کاراکتر ها و افرادی میچرخد که در زندگیشون به عشق اولشون نمیرسند از بین این چهار اپیزود :۱:قصه اول:قصه امیر و لیلا:(فصل مشترک این قصه اول با قصه دوم شخص ماه بانو میباشد)۲:قصه دوم :قصه اوا و مهری و علی :با محوریت بحث ماه بانو و ارتباطش با قصه اول جلو میرود ضمن اینکه یک خط کمرنگ داستانی بین اوا و حمید که فقط اسمشو میشنویم داریم علاوه بر این در این اپیزود ی فصل مشترکی هم با اپیزود سوم شاهد هستیم و ان ماجرای اوا و رابطه عشقی اش با عاصف است قصه سوم :ماجرای بیتا و بهروز و عاصف:این قصه هم حول رابطه بیتا و عاصف (شوهر مرده اش ) میگذرد ضمن اینکه این قصه هم فصل مشترکی با اپیزود چهارم یعنی قصه سامان و گلی دارد قصه چهارم:ماجرای سامان و گلی :این قصه به صورت مستقل و کاملا بدون هیچ محتوای قابل توجه داستانی روایت میشود فقط شخصیت پردازی مطلق و به نوغی ارتباط خیلی کمش با قصه سوم را داریم خب از توضیحات بنده شما هم محتملا به خوبی متوجه شدید که در هم تنیدگی داستان ها به شیوه سردرد اوری جلو میرود به نوعی فضای قصه بسیار پر تعداد و شلوغ جلو میرود شیوه پرداخت قصه به صورت موازی است یعنی چهار قصه تا طلوع افتاب در طول یک شب روایت میشوند جدا از بحث تعدد کاراکتر و البته موضوع میتونیم ی اشاره ای هم به فضای نسبتا مبهم و راز الود قصه داشته باشیم که باعث سردرگمی هر چه بیشتر مخاطب عام و کمی مخاطب خاص میشود همه اینها میتواند نقطه ضعف قلمداد گردد یا نگردد که این موضوع رو به تشخیص و صلاحدید شما واگذار میکنم اما از دیدگاه من این وجوه از فیلم جالب توجه نیست بعد از این مقدمه نسبتا مفصل با من مهیار محمد ملکی و نقد داره صبح میشه همراه باشید ۹:بررسی تکنیکال اثر: ۱:تیتراژ اغازین خوب ۲:تقطیع خوب پلان ها در سکانس رقص شبانه (پلان بندی خوب ) ۳:کات بد به داخلی اتومبیل تاکسی وورود اوا به قصه ۴:نمای خوب بسته لیلا در تاکسی که نشان دهنده حالات و احوالات درونی اوست و اکت خوب زیر پوستی اش که جالب توجه میباشد(به نوعی شخصیت پردازی از همینجا کلید میخورد) ۵:بازی های خوب وواقع گرایانه ارنواز صفری (اوا)و بابک کریمی (علی پدربزرگ اوا ) ۶:در بحث دیالوگ باید عرض کنم عمده دیالوگ ها ساده وجذاب و صمیمی و مناسب فضای قصه نگارش یافته اند اما در برخی اوقات دیالوگ ها از فضای قصه و زندگی دور میشه و به نوعی شبیه یک اثر ادبی میشه مثل صحبت های ضبط شده بیتا برای عاصف ۷:میزانسن خوب اتومبیل رعنا و ماجرای قطعی موسیقی در حال پخش که خیلی بد کات میشه ۸:شخصیت پردازی مثال زدنی به صورت غیر مستقیم از طریق تلفن موبایل و ماجرای باران دختر لیلا (رعنا ازادی ور )فی الواقع میخوام به این نکته برسم که شیوه شناسوندن کاراکتر لیلا خوب و جذاب است ۹:خرده اکت های خوب بیتا مثل چرخاندن فرفره در دست یا چرخاندن ضبط صوت یا حتی مکث در فشار دادن دکمه پلی ضبط که همه خبر از یک شخصیت پردازی درجه یک میدهد ۱۰:بازی متفاوت و جدیدی را از امیر حسین ارمان در قصه چهارم شاهد هستیم ۱۱:سیستم توزیع وقایع منظم و به موازات هم جلو میرود ضمن اینکه سیستم توزیع اطلاعات هم به شیوه درست و اندازه تا نقطه پایانی مارا همراهی میکند ۱۲:دیزالو بد پلان جدایی علی از همسرش مهری در رخت خواب ۱۳:در کل پروسه ۸۰ دقیقه ای این اثر گاها پلان های اصافی و بی تاثیر در پیشبرد قصه یا شخصیت پردازی را شاهد هستیم که هیچی به ما نمیده ۱۴:امیرو لیلا به صورت خیلی جذاب در کافه و پاساژ به شخصیت پردازی و بیان حال و احوال درونی خود میپردازند ۱۵:یک سوال مهم امیر از لیلا که به نوعی فصل مشترک این قصه با قصه دوم کلید میخورد حالا سواله چیه ؟امیر:ماه بانو چطوره؟لیلا:مامان خوبه ۱۶:میزانسن جمع دوستانه و بحث تلفن بازی که اصلا خوب وجذاب نیست به نوعی کارگردان سعی به تحمیل داستان چهارم به قصه دارد که اگرم نبود به قصه لطمه ای وارد نمیشد و البته این رو هم اضافه کنم کلیت این قصه در مقایسه با قصه های دیگر بسیار ضعیف است ۱۷:موسیقی دلنشین و جذاب همراه با دیالوگ های خوب و قابل باور علی (بابک کریمی)و اوا (ارنواز صفری)ضمن اینکه ماجرای حمید و ورود سیمین به قصه کاملا اضافی است چرا که غیر از یکی دو سکانس ما نمیتونیم ازش قصه ای رو در بیاریم ۱۸:پی اووی های خوب داخل ماشین و هم صحبتی سیمین با اوا ۱۹:لانگ شات ابتدا تا انتهای کوچه تاریک ۲۰:تلفیق سکانس ها و به نوعی در هم تنیدگی قصه ها به دلیل عدم وجود وجوه مشترک اولیه قصه ها به نظر گیج کننده میاد اما ارام ارام با جلو رفتن قصه همه چیز عادی تر و گاهی جذابتر میشود ۲۱:کلوز اپ های خوب احساسی ۲۲:دکوپاژ و کنش خوب دوربین که با حال و احوال کاراکتر ها کاملا همخونی دارد ۲۳:فیلمنامه به طور جدی از نوع فیلمنامه های خرده پیرنگ است که به طور خاص و به زیبایی با بیان یک خط کمرنگ داستانی در چهار قسمت سعی به یک شخصیت پردازی و علاوه بران حفظ و ارتباط خط کمرنگ داستانی قصه ها دارد به عبارت دیگر چیزی که این فیلم رو جالب توجه کرده است داستان نیست شخصیت پردازیست ۲۴:موسیقی بک گراند خوب کافه که فضای جذاب و دلنشینیو به قصه صحبت و بازگویی راز رمز قص زندگی این لیلا و امیر داده است ۲۵:نکته مهمی که باید بهش توجه داشت اگرچه قصه ها خط داستانی پر رنگی ندارند اما برای همین خط کمرنگ داستانی در هر چهار قسمت پیش در امد خوبی را شاهد هستیم ۲۶:سکانس پر معنای خداحافظی لیلا از امیر و در هم امیخته شدن ورود باران به قصه و ری اکشن جالب امیر ۲۷:سکانس بد دعوای بین سامان و گلی (امیر حسین ارمان و الهه حصاری) ۲۸:پایان بندی قصه :باید بگم پایان بندی هم خوب و زیبا بود مثل این میموند که بگم یلدا جبلی در طول فیلم هر بذری کاشت پایان فیلم درو کرد و این خوبه ۱۰:جمع بندی نهایی:از نگاه من فیلم داره صبح میشه بدون شک در گروه فیلم های خوب و قابل قبول قرار میگیرد فیلمی که با تمرکز برروی بحث شخصیت پردازی توانست قصه های در هم تنیده ای را از چهار کانال روایت کند که همگی به اتفاق فصل مشترکی با یکدیگر داشتند و این نکته کلیدی و جالب توجه قصه یلدا جبلی ب ود هنر کارگردان و فیلمنامه نویس در این موضوعات خلاصه میشد:۱:شخصیت پردازی عمیق کاراکتر های پر تعداد قصه ۲:چینش درست و صحیح سکانس ها از هر اپیزود به صورت پراکنده کنار هم ۳:فصل مشترک ها ۴:درو کردن تمام بذر های کاشته شده ۵:بازی های خوب و دیالوگ های خوب وواقع گرایانه در نهایت میخوام تبریک بگم به خانم جبلی و برایشان ارزوی موفقیت دارم

سایر اطلاعات فیلم داره صبح میشه

گیشه
میزان فروش:

333,355,000 تومان

اطلاعات تکمیلی
مشخصات فنی
زمان :

87 دقیقه

رنگ:

رنگی

داستان

این فیلم چهار اثر موازی و در عین حال در هم تنیده است که در جاهایی از داستان با یکدیگر مرتبط می‌شوند. داستان فیلم از یک شب مهمانی «گلی» و «سامان» آغاز می‌شود. آن ها درست یک شب قبل از ازدواجشان تصمیم می‌گیرند مهمانی دوستانه ای ترتیب دهند. اواخر مهمانی و در جمعی صمیمی‌تر بازی به راه می‌اندازند و همین امر بهانه‌ای می‌شود برای ورود به قصه خانواده‌های دیگر. این فیلم اولین تجربه سینمایی «یلدا جبلی» است.

اطلاعات بیشتری دارید؟ ما را در کامل کردن اطلاعات این اثر کمک کنید به روز رسانی اطلاعات، بازیگران و عوامل فیلم سینمایی داره صبح میشه

آخرین مشارکت های کاربران