جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
ناگفتههای جامانده
«خانهای در خیابان چهل و یکم» ایده متفاوت و جذابی را به عنوان هسته مرکزی داستان در خود جای داده است. همچنین انتخابهای فیلمنامهنویس در رابطه با شکل و جهت پیشروی قصه باعث شده فیلم از نمونههای تکرارشده فاصله بگیرد.
جا مانده در برهوت
آنچه در عمل در فیلمنامه «خانهای در خیابان چهل و یکم» رخ میدهد زندگی بدون کشمکش است. چرا که نه قهرمانی وجود دارد و نه ضد قهرمانی.
خانهای روی آب/ کشمکش در فیلمنامه
در سالهای گذشته، یکی از ایرادهایی که به بیشتر فیلمهای ایرانی میگیرند، این است که چرا داستان بسیاری از این آثار یک قهرمان دراماتیک ندارد. پاسخ نویسندگان، سازندگان و هواداران بیشتر این فیلمها پیرامون این توجیح میچرخد که در زمانهای زندگی میکنیم که با توجه به رخدادها و دگرگونیهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران و جامعه جهانی، تودههای مردم به شکلی معمول قهرمانگریز شدهاند و دیگر به پیروی از قهرمانان-چه در دنیای واقعی و چه در عالم داستانها-نیازی چندان ندارند.
پایانِ ناتمام!
فیلم «خانهای در خیابان چهل و یکم» نه بکر و جذاب و نه سطحی و پیشپا افتاده است. ملودرامی ساده که اگر در فیلمنامه تمرکز بیشتری میشد، میتوانست خط روایی جذابی داشته باشد.